2013. augusztus 31., szombat

Kezdődik az iskola - a Schultüte



Gyerekkoromban nagyon irigyeltem a német kisiskolásokat, amiért olyan izgalmas ajándékot kapnak az iskola első napján: egy hatalmas Schultütét. Két nyarat töltöttem az akkori NDK-ban általános iskolásként, így testközelből láttam, milyen nagy öröm az. Aztán a német gyerekregényekben is gyakran előfordul ez a motívum, onnan is meríthettem vágyaim tárgyát. 

A Schultüte Németországban és Ausztriában is nagy hagyomány.  Az édességgel, apró ajándékokkal, írószerekkel megpakolt tölcsért a kis elsősök kapják az iskolába indulásuk reggelén.  Magát a tölcsért vagy a szülők készítik el, és rakják tele ajándékokkal, vagy készen vásárolják.  A mérete is változó, a kb. 30 cm-estől gyereknagyságúig minden méret elképzelhető, külseje általában a kis nebuló ízlését tükrözi. Létezik akár verdás, kalózos, focis, sárkányos, pókos vagy baglyos, pillangós, őzikés, cseresznyés változat is - csak a fantázia szabhat határt a variációknak -, és általában olvasható rajta valahol a boldog tulajdonos neve is.













És ha kedvet kaptál ahhoz, hogy elkészíts magad is egy Schultütét, az alábbi videó segítségével megteheted. Igaz, a végeredmény nekem nem tetszik annyira, mint a fentiek, de szépen, érthetően, lassan beszél németül. A nyelvtanulás során ez pedig nem egy utolsó szempont...


Képek, videó forrása: pinterest.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése